tisdag 4 september 2012

Sommaren är över

Nu har även augusti passerat och därmed är sommaren över för min del. Johan har åkt tillbaka till Sthlm och här är det tomt, tack och lov för töserna här hemma.
Det har varit en händelserik sommar, men vi har dock inte alls hunnit med allt vi ville. Vi hade tänkt att åka till Öland, Kalmar och kanske även västkusten, men det blev icke så då Johan och jag jobbat om varandra. Har däremot haft besök i mängder här hemma, riktigt trevligt!
Tårtor har bakats i mängder denna sommar känns det som, kalas och avskedstårtor om vartannat. Men jag älskar ju tårta så jag klagar inte ;) Bilder kommer.
Min lilla Gilagumma har varit dålig störrre delen av sommaren, måste bli buren i trappor och får varken springa eller hoppa något. Har ont som tusan och är vinglig nu, men hon får värktabletter som även är mot inflammation. Ska på återbesök om några veckor och ev börja på rehab i bassäng. Är så orolig för mitt lilla hjärta <3 hoppas hon blir bra igen.
Regnet har ju härjat en hel del denna sommar så inomhus har man ju varit ganska mkt, men det är mysigt det också.
Min bästa vän har flyttat nu för att studera, det känns enormt tråkigt men gläds med honom och håller tummarna att allt ska gå bra :) Tur att mobilen finns!
Idag har jag varit vaken sedan kl 07 eftersom bilen har varit i behov av lite verkstadskärlek så den hämtades nyss och ombesiktning är nu gjord, såå skönt att ha de gjort.
Nu ska här bakas bröd sedan ska jag kanske (om jag orkar) testa Yoga ;)
Det blir även lite bildbehandling idag som har varit riktigt efterlängtat.




Johan, jag och Medin tog vid ett tillfälle en glasspaus vid ankdammen och där växte dessa vackra blommor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar