fredag 14 september 2012

Sockerkick

Då har man jobbat 6 utav 8 nätter och även haft schemamöte, skulle kunna tänka mig att sova bort ett dygn nu eller två. Denna helg kommer både Johan och Medin hem, så lördagen är inplanerad med en fotoutflykt. Självklart ingår ju kanelbullar på utflykten så det är bakat nu och när jag ändå var igång så fixades det kåldolmar som är tänkt att älskling ska få ikväll när han kommer. Om huvudvärken släpper så blir det kanske lite bakning av kakor också ;) Men först en tur med dammsugaren.
Tårtbilderna som jag lovat kommer här:


 Dessa två tårtor fick Johan med sig till folktandvården att bjuda på när han slutade sitt sommarjobb :)
Tårtornas smak är hallon och vanilj.




Ville även ge vår kompis Medin en lycka-till-tårta när han skulle flytta till Karlskrona för att studera. För att variera lite smak på allt tårtätande så blev det ett test på att göra päron och vaniljtårta, den var också riktigt god. Hade enormt stressigt när bilden skulle tas så ljussättningen är inte den bästa.

2 kommentarer:

  1. Den nedersta vill jag gärna beställa av dig när Kristofer fyller 30 (6 december), för visst var det en sån vi fick när Johan fyllde? Supergod var den iaf. :)

    SvaraRadera
  2. Japp det är samma smak som den på kalaset. Är ju ingen proffsig bagare hehe men visst kan jag fixa en sådan :) Tack, roligt att ni gillade den!

    SvaraRadera