tisdag 7 augusti 2012

Hallontårta

Här har det test-bakats tårtor den sista tiden, (Johan slutar sitt sommarjobb på fredag och ska bjuda på tårta). Då jag inte är van vid att baka just tårtor så var detta en lite knepig uppgift för det måste ju bli gott samtidigt som den ska se bra ut. Kan ju berätta att de första tårtorna såg riktigt roliga ut, marsipanen ville inte bli slät så det blev veck överallt och hål i den. Men nu senast gick det bra och tårtan blev faktiskt riktigt god, jag har haft ett bra provsmakargäng också ;) Så nu är jag så redo jag kan bli inför fredag, tror nog att Johan är glad för det efter allt tårtätande den senaste veckan hehe.
Då det har varit en efterfråga på tårtbilder så får jag ju dela med mig av den smarriga hallontårtan jag gjort:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar